Lektioner och priser

Musiklektioner är självinvesteringar. Att utveckla en musikalisk förmåga är en färdighet som varar livet ut, du kan aldrig bli för gammal för att utöva din konst.

Oavsett om du håller på att bli en av världens största violinister eller om du gör detta för ditt eget nöjes skull eftersom det är roligt att spela ett instrument, så utvecklar du helt klart viktiga livskunskaper längs din musikaliska resa som: att utveckla finmotorik, ökad IQ, stärker självkänsla och självförtroende, förbättrar emotionell hälsa, odlar sociala färdigheter, det lär dig självdisciplin, hårt arbete och tålamod.

Lektionerna på Göteborgs Fiolskola är individuella (en-mot-en). Det finns också möjlighet att ha grupplektioner där det är max 2 deltagare och är idealiskt för barn som är nybörjare.

Trots de individuella lektionerna får du chans att spela kammarmusik (om det finns elever på/eller nästan din nivå), du får chans att spela på konserter eller andra föreställningar, och du får chans att gå på några grupplektioner där du kan träffa andra musikstudenter som är på samma väg som du.

Visionen med lektionerna på Göteborgs Fiolskola är att varje barn/vuxen som vill spela fiol ska ha en ordentlig lektion där lektionens längd räcker för att introducera nya färdigheter och öva tillsammans så eleven kan lära sig något nytt, varje elev ska känna att fiol är något som ger glädje och att se fram emot nästa lektion, varje elev ska känna att lektionerna ger framsteg, varje elev ska få kvalitet i sin utbildning eftersom musikutbildning är en del av konsten.

Vi erbjuder tre olika paket: enskilda lektioner – inkluderar lektioner en gång i veckan, grupplektioner – max 2 deltagare per lektion, speciell utbildningsprogram – innehåller lektioner två gånger i veckan.

Du kan välja det du tycker passar dig bäst enligt dina planer.

Läs också gärna mer om skolan här.

Enskilda lektioner

Gruppaket

Har du ett syskon eller en kompis och ni vill spela tillsammans? Du kan välja gruppaket där det är max 2 deltagare per lektion. Priserna i gruppaketet är per deltagare.

SPECIELLA UTBIDLNINGSPROGRAM

Speciella utbildningsprogram inkluderar lektioner två gånger i veckan.

VI ERBJUDER

5% rabatt till studenter som köper lektioner tre månader i förväg

10% rabatt till studenter som köper lektioner sex månader i förväg

15% rabatt till studenter som köper lektioner för 12 månader i förväg.