Göteborgs Fiolskola | Orkester

Om fiolskolan

Din musikaliska resa börjar här. Du tjänar mer än kunskap inom musik. Du får avancerad musikalisk och disciplinär utbildning, möjligheter att spela på konserter och du får professionella upplevelser. Du får arbeta med en mycket engagerad lärare & erfaren professionell musiker som har erfarenhet av att arbeta med barn och vuxna på alla nivåer, en betrodd och starkt rekommenderad lärare av elevernas föräldrar.

Göteborgs Fiolskola är en privat musikskola som erbjuder lektioner i fiol och är öppen för alla åldrar och nivåer.

Göteborgs Fiolskola har som mål att leverera högkvalitativ musikalisk utbildning där eleverna har möjlighet att ha individuella fiollektioner som även inkluderar notläsning, musikteori, gehörsträning och ergonomi. Alla dessa aspekter är nödvändiga för att utvecklas som musiker.

Vi siktar på att söka efter det bästa ljudet för att producera och utveckla det, vi fokuserar på musikalitet, fiolteknik, intonation, rytmik, för att kunna anknyta till instrumentet och musikaliskt uttrycka dig själv.

Göteborgs Fiolskola är den första etablerade violinskolan i Göteborg och följer det allmänna musikutbildningssystemet där alla som vill skaffa sig riktig musikutbildning vare sig för att bli proffs eller för att ha det som hobby är varmt välkomna!

Lektionerna har en trygg och varm atmosfär, fylld av motivation och passion för musik, vårt mål är att du alltid åker iväg med ett leende efter din lektion.

Vi arbetar på ett ganska pedagogiskt och flexibelt sätt där lektionerna utgår från elevens behov och intresse, vi fokuserar på välmående och utveckling men inte bara som musiker också som människor.
Barn är särskilt unika med massor av positiv energi och intresserade av att lära sig nya saker i den här världen, utforska nya saker varje dag. Vi vill behålla den energin och hjälpa dem att dela den med sin musik eftersom barn har den vackraste musiken inom sig som bör tas om hand och vägledas noggrant. Lektionerna med barn är alltid roliga och de är alltid anpassade efter hur de mår den dagen.

Göteborgs Fiolskola erbjuder olika kurser och lektionerna är specialdesignade efter elevens behov samt mål eftersom varje elev är unik, varje elev har olika planer och varje elev behöver olika förhållningssätt.

Välkommen att musicera tillsammans!

Göteborgs Fiolskola | Elev
Göteborgs Fiolskola, Bild på violin

Varför göteborgs fiolskola?

• Inga kötider
  • Riktig musikutbildning
  • Enskilda lektioner designade efter dina behov
  • Lektionerna ges av en utbildad violinist och erfaren fiollärare
  • Professionella upplevelser
  • Garanterad kvalitet, kundnöjdhet och glädje

vår filosofi

Vi tror att varje människa har musik i hjärtat som ska tas om hand och hjälpa den att utvecklas på rätt sätt. Vi tror på kreativitet, vi utvecklar talanger, vi levererar kunskap och framför allt delar vi glädje! Välkommen att ta ett steg närmare en värld fylld av musik!

‘Vad är musik om det inte är något som kommer direkt från hjärtat, precis som kärlek gör’

– Nedjmija

Göteborgs Fiolskola